תפריט סגור

ילד הופך לשפיץ | מעיין רוכב בסובב כנרת

כאשר ילד הופך לשפיץ הוא עובר אירוע שמעצים אותו. זה כל הסיפור. זה מה שעושים בשפיצים. עם רכיבת אופניים ברקע.

מעיין רוכב בסובב כנרת

ילד הופך לשפיץ. זה קורה כשהוא עובר אירוע שמעצים אותו. זה הסיפור של מעיין בסובב כנרת. מעיין רכב את הסובב יותר מפעם אחת. זהו הסיפור על הפעם הראשונה. הסיפור של מעיין סופר לאחר שקיבלתי אישור הורה והתפרסם גם בעמוד הפייסבוק שלי.

כאשר ילד הופך לשפיץ

כשילד הופך לשפיץ הורה וילד בסובב כנרת
הורה וילד בסובב כנרת

יוצאים או לא יוצאים?

הסיפור הזה אמיתי. הוא התחיל בתחילת החודש.
כמו בכל שנה, בתחילת נובמבר, השפיצים יוצאים לסובב כנרת. קטנים רוכבים 31 קילומטר. חלקם כבר שנה רביעית. גדולים רוכבים 63 קמ!!
לרוכבים מנוסים, על כביש, זה לא אתגר. זה כיף.
אבל לילדים בכיתה ב-ג שרוכבים רק מספר חודשים, זה לא רק אתגר. זה מחסום. פריצה מוחלטת של אזור הנוחות. אימון מנטלי. קפיצת מדרגה ועוד כהנה הגדרות שניתן להוסיף כדי לתאר את מה שקורה להם.
גיבור הסיפור היום הוא מעיין. רוכב שהתחיל לרכוב והצטרף למועדון שפיצים כבר בשנה שעברה.
למעיין לא קל. הוא לא קליל וזריז. אבל הוא חזק ונחוש. הוא רוכב בחוג 5קמ עד 8קמ במפגש. לעיתים, באימון קל במיוחד, גם 11 קמ. לרכוב 31 זו קפיצה משמעותית.
כשאביו שלח לי הודעה שהוא רוצה לשוחח, חשבתי האבא צריך פרטים. אני אתקשר ואמסור לאבא את הפרטים כדי שיוכל להחליט אם הם יוצאים.

האב סיפר לי אחר כך שמעיין הוא שרצה לדבר. רק אז הבנתי: מעיין הוא שיזם את השיחה כדי לשאול אותי בעצמו מה אני חושב: האם יצליח לרכוב 31 ק”מ? כשהתקשרתי, האבא, ראה שאני הוא המתקשר ונתן את הטלפון למעיין.
אז מעיין ענה לטלפון. השיחה היתה איתו. זו לא שיחה עם ההורה. זוהי שיחה מיוחדת. אי אפשר לעבוד על הילד עם מילים של מוטיבציה. צריך לתת לו תמונה אמיתית ולחזק את תחושת המסוגלות לקראת האתגר הספציפי. צריך לרתום דברים אחרים שיחזקו את הביטחון שלו עכשיו לקראת החלטה. אבל הבסיס שלהם במציאות יהיה חייב להיות שם ברגע האמת. בשעת המבחן. בסיום השיחה אמרתי לו שהוא מחליט. הוא הודיע לי מיד שהוא מחליט לצאת. שמחתי מאוד. ידעתי שהעבודה רק מתחילה.

במהלך הרכיבה הארוכה, שעם ההפסקות, לילד צעיר נמשכת מעל 3 שעות, צריך להיות שם ולוודא שמה שהבטחת אכן קורה. וזה קרה. רכבתי עם מעיין בסובב כנרת מקטע ארוך מאוד. כשהרגשתי שהוא מסתדר עם אביו, היה לי חשוב לשחרר אותם, גם בשבילו וגם בשביל האב.

זה הכי כיף לסיים אתגר

עד כאן זה עבודה. זה כיף גדול לראות את הילדים מסיימים, חלקם בפעם הראשונה וחלקם החמישית והשישית ויותר. אבל…
התגמול והסיפוק הגדולים תמיד מגיעים אחר כך. כשעולה סיפור אחר.

לכל שבת יש מוצאי שבת…

שבוע לאחר הסובב סיפר לי אביו שבאחד הימים האחרונים, כשבא לאסוף את מעיין מהצהרון, הילד היה מדוכדך כי הילדים קוראים לו בשמות. כשהאב הגיב, זה לא היה ממקום מנחם. זה היה ממקום מעצים. המשפט השני שהוא אמר לו היה משהו כמו “מישהו מהם רכב השבוע 30 קילומטר?”
“מה פתאום אבא. לא קרוב אפילו”.
זה לקח את מעיין למקום אחר לגמרי.
וזה בעצם כל הסיפור.

לא רק מעיין יכול לרכוב בסובב! גם הילד שלך יכול להפוך לשפיץ!

היתה לי הזכות להיות שם כאשר ילד הופך לשפיץ. לא רק עם מעיין. הרבה פעמים. רכיבה בסובב כנרת היא אירוע מעצים המביא את הילדים לקצה היכולות שלהם ברכיבה. מתאר המסלול קל ובטוח. כבר עשרות שנים זה אירוע האופניים המסודר ביותר עם חסימות כבישים, ארגון מתוקתק, אירוע בידור בסיום ועוד. ועדיין לא דיברנו על הנוף המהמם…
הילדים יוצאים בליווי הורים ומדריכים ונהנים מהנוכחות של אלפי רוכבים נוספים. הם פתאום הופכים לחלק מקהילת רוכבי האופניים בישראל. אתם מוזמנים להגיע לסובב כנרת עם מועדון שפיצים ולהינות משירות VIP.

  • כשילד הופך לשפיץ אב ובנו בסובב
  • הורה וילד בסובב כנרת
  • הורה וילד בסובב כנרת
  • הורה וילד בסובב כנרת
  • כשילד הופך לשפיץ אב ובתו בסובב
  • הורה וילד בסובב כנרת
  • אב ובנו מסיימים סובב כנרת
  • כשילד הופך לשפיץ אב ובנו מסיימים סובב כנרת
  • אב ובנו מסיימים סובב כנרת
  • אב ובנו מסיימים סובב כנרת

להסברים על רכיבת אופניים בסובב עם המועדון

לרכיבת הורים וילדים במועדון

לטלפן עכשיו